Városlista
2025. augusztus 3, vasárnap - Hermina

Hírek

2021. Május 05. 17:02, szerda | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Tíz éven belül eltűnhet a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége

Tíz éven belül eltűnhet a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége

Az elektronikus aláírás, e-hitelesítés széles körű elterjedésével a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége tíz éven belül eltűnhet - állítja a Netlock.

Az elektronikusan hitelesített üzleti megoldások vezető fejlesztője az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében kifejti: az elektronikus aláírás, e-hitelesítés technológiájának alapját 25-30 évvel ezelőtt hozták létre. Ez az úgynevezett "nyilvános kulcsú infrastruktúrán" alapuló titkosítás és azonosítás, ami lehetővé teszi lényegében bármilyen irat elektronikus aláírását és távoli hitelesítését.

A közleményben Espán Zsolt a Netlock ügyvezetője szerint több oka is van, hogy miért járnak az emberek az ügyfélszolgálatra, noha távolról is tudnának ügyet intézni. Egyrészt, mert eddig kicsit körülményes volt az e-aláíráshoz szükséges azonosítás és tanúsítvány kiváltása. Másrészt az eddig használt szoftvereknek viszonylag komplikált volt a használata, harmadrészt, még mindig ragaszkodnak a papírhoz az emberek. A koronavírus-járvány, illetve a szükségessé váló távolságtartás azonban digitális robbanást eredményezett - mutatott rá Espán Zsolt.

A közlemény szerint az új igényekre reagálva jelent meg tavaly december végén egy jogszabály, amely lehetővé tette, hogy videohívás útján is át lehessen esni az azonosítási folyamaton, amely szükséges, hogy bárki hozzájusson az e-aláíró tanúsítványhoz. Ez azért jelentős változás, mert korábban be kellett menni az egyes hitelesítés szolgáltató - például a Netlock - ügyfélszolgálatára, hogy ott ellenőrizni tudják, az e-aláírást igénylő személy azonosságát.

Espán Zsolt hozzátette, a technológia terjedéséhez hozzájárul, hogy magánszemélyek most ingyenesen válthatnak ki e-aláírást.

A Netlock úgy véli, lényegében minden adott ahhoz, hogy a tavalyi trend folytatódjon, és egyre többen váltsanak e-aláírásra. A fogyasztói igények a távügyintézés felé tolódnak, és ezt a szolgáltatók is követni fogják: le fogják építeni a klasszikus ügyfélszolgálati irodákat, hiszen ez olcsóbbá, gyorsabbá teszi a működésüket.

A Gattyán György által alapított, öt országban jelenlévő Docler cégcsoport tulajdonában álló Netlock az elektronikusan hitelesített üzleti megoldások vezető fejlesztője, szolgáltatója és integrátora Magyarországon. Szolgáltatásaival több tízezer felhasználó havonta több millió e-aláírási tranzakciót hajt végre.

A Netlock árbevétele 2019-ben 1,1 milliárd forint volt, amelyhez képest 2020-ban 50 százalékos növekedést ért el a vállalat.

Címkék: ügyfélszolgálat

Ezek érdekelhetnek még

2025. Augusztus 03. 08:56, vasárnap | Belföld

Orbán Viktor: nem vállalom azt a felelősséget, hogy akár csak egyetlen fiatal is meghaljon Ukrajnáért

Azt a felelősséget, hogy akár csak egyetlen fiatal is meghaljon Ukrajnáért, nem szeretném vállalni, és nem is fogom – jelentette ki a miniszterelnök szombaton Esztergomban az MCC Feszten.

2025. Augusztus 03. 08:55, vasárnap | Belföld

Duna House: az Otthon Start program megmozgatja az ingatlan- és hitelpiacot is

A nyári hónapokra jellemző, visszafogottabb aktivitással telt a július a hazai ingatlanpiacon, az Otthon Start program hatása viszont gyorsan meglátszott az érdeklődések növekedésében - közölte a Duna House pénteken.

2025. Augusztus 03. 08:55, vasárnap | Belföld

MOHU: a forgalommal arányosan változik a visszaváltási rendszer kezelésiköltség-számítása

A forgalommal arányosan változik a visszaváltási rendszerben a kezelési költségek számítása, a módosítás újabb kereskedőket ösztönözhet a csatlakozásra

2025. Augusztus 02. 08:57, szombat | Belföld

Pride: Gyanúsítottként hallgatták ki Karácsony Gergelyt a Budapest Büszkeség rendezvény szervezése ügyében

Gyanúsítottként hallgatták ki Karácsony Gergely főpolgármestert a Budapest Büszkeség (Budapest Pride) rendezvény szervezése ügyében pénteken Budapesten.