Hírek
2014. Szeptember 11. 06:00, csütörtök | Belföld
Baleset céges kocsival – ki fizeti a kárt?

Céges kocsival történt baleset esetében kit terhel a javítási költség? Erre keresi a választ egy kérdező. Az onlinejogsebesz.hu válaszol. Ne feledje, joga van kérdezni!
Kérdés:
Jó napot!
Olyan kérdésem lenne, hogy tavaly augusztusba volt egy baleset céges autóval, ami iránt a munkaadó most szeretné behajtani a kocsiban keletkezett kárt. A céges autón nem volt casco (nem tudom kötelező-e), illetve kopott téli gumival kellett használni 35 fokban. Mire kötelezhet, illetve mihez van jogom?
köszönöm
2014. 06. 26.
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
Az Ön által okozott kár megtérítésére lehet kötelezni, a kérdés az, hogy ebben a kárban milyen szerepe volt Önnek és mekkora a munkáltató felelőssége. A leírtak alapján feltehetőleg a kár megosztásának, vagyis, közös viselésének lehet helye, ez a közös felelősség és ennek a megoszlása azonban csak egyezséggel vagy bírói úton állapítható meg.
A problémára nem kizárólag az általunk megírt válasz lehet a követendő példa, elképzelhető, hogy létezik más megoldás, a kérdés más nézőpontból való megközelítése.
A fenti témáról további kérdéseket olvashat, illetve kérdéseket tehet fel oldalunkon a www.onlinejogsebesz.hu weboldalon.
Ne feledje, joga van kérdezni!
Tisztelettel:
dr. Nádas Gábor
ügyvéd
onlinejogsebesz.hu
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 30. 07:52, szerda | Belföld
Zsigó Róbert: május második felében lesz döntés az árréscsökkentés fenntartásáról
Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május 31-ig tartja azt fenn, ezért május második felében értékeljük és döntünk arról, hogy folytatjuk-e az árréscsökkentést
2025. Április 29. 07:32, kedd | Belföld
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary a beutazó turizmus fellendítése érdekében - közölték a felek az MTI-vel hétfőn.
2025. Április 29. 07:30, kedd | Belföld
Ukránoktól félti a magyar munkahelyeket Orbán Viktor
Ukrajna európai uniós tagságának kérdése eldönti, hogy milyen lesz a mai fiatalok következő 20 éve, a legaktívabb, legproduktívabb, legígéretesebb két évtizede